Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

Δ. Λιθοξόου - Ελληνικός Αντιμακεδονικός Αγώνας

Εισαγωγή

Ελληνικό αντιμακεδονικό αγώνα, χαρακτηρίζω την περίοδο εκείνη που στην ελληνική εθνική ιστορία είναι γνωστή ως μακεδονικός αγώνας. Πρόκειται για ένα σημαντικό κεφάλαιο της νεότερης βαλκανικής ιστορίας, που η ελληνική ιστοριογραφία το έχει παρουσιάσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να καθιστά αγνώριστη την ιστορική αλήθεια, κατασκευάζοντας ένα εξ ολοκλήρου μυθικό αφήγημα, δομημένο σε διάφορα ψεύδη, διαγράφοντας σχεδόν τα ιστορικά γεγονότα.

Φυλλομετρώντας τη σχετική εθνική ελληνική βιβλιογραφία, βρίσκουμε έναν χαρακτηριστικό εκλαϊκευτικό "ορισμό" του λεγόμενου μακεδονικού αγώνα, στο βιβλίο του Παύλου Τσάμη:


"Ο Μακεδονικός Αγών αποτελεί λαμπρή σελίδα της ιστορίας του Έθνους, άγνωστη ακόμα στο πολύ κοινό, μολονότι πραγματεύεται μία από τις πιο δοξασμένες και μεγαλόπνοες προσπάθειες, που κατέβαλε η ελληνική φυλή. Ο αγώνας αυτός μπορεί να θεωρηθή σαν δεύτερος σημαντικός σταθμός στην εθνική ζωή, ύστερα από το 1821. Φαντάζει σαν μια φωτιά που, καίγοντας και φωτίζοντας απ' άκρη σ' άκρη την Μακεδονία, στάθηκε ικανή να την κρατήση ελληνική. Ο Μακεδονικός Αγών έχει να επιδείξη αφάνταστες αυτοθυσίες και απαράμιλλους ηρωισμούς, σημειώνει δε μία περίοδο ανατάσεως του Έθνους".

Στο ίδιο πνεύμα βρίσκεται και το σχετικό απόσπασμα ενός εθνικού ιστορικού, του Απόστολου Βακαλόπουλου:

"Η θέση των Μακεδονομάχων, που με το αίμα τους στοίχειωσαν τη χώρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, είναι στο πλάγι των αγωνιστών του 1821. Αν εκείνοι ανέστησαν το ελληνικό κράτος, αυτοί ανανέωσαν τους ηρωισμούς των και συμπλήρωσαν το έργο εκείνων. Πραγματικά ο ιστορικός που θεωρεί τα γεγονότα της εκατονταετίας 1821-1921 ξεχωρίζει τρεις μεγάλους σταθμούς: την επανάσταση του 1821, τον Μακεδονικόν αγώνα (τέλη 19ου - αρχές 20ου αι.) και την εξόρμηση του 1912-1913. Ο δεύτερος σταθμός που φτάνει στην ύψιστή του ακμή στα 1904 - 1908, γιατί τότε συστηματοποιείται και κορυφώνεται ο Μακεδονικός αγώνας, είναι συνεχής και έντονος, πλούσιος σε ηρωικές θυσίες, αλλά και σε επιτεύγματα".

Για μια θεωρούμενη τόσο σημαντική εθνικά ιστορική περίοδο, έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία η γνώμη ενός κορυφαίου ηγέτη του ελληνικού πολιτικού συστήματος, του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Και ο τελευταίος, λοιπόν, θεωρεί το μακεδονικό αγώνα μία από τις λαμπρότερες σελίδες της ιστορίας του Έθνους: "τον αιματηρό και πολύπλευρο αγώνα του Μακεδονικού Ελληνισμού για να διασφαλίσει την εθνική του ταυτότητα και να αποκτήσει την ανεξαρτησία του".

Αν επιχειρήσουμε να ενοποιήσουμε τα ανωτέρω, τότε θα λέγαμε πως ως μακεδονικός αγώνας θεωρείται στην ελληνική εθνική ιστορία ο ηρωικός αγώνας των Ελλήνων της Μακεδονίας κατά το διάστημα 1904-1908, για τη διατήρηση της εθνικής τους ταυτότητας και την ανεξαρτησία τους. Ένας αγώνας που από εθνική άποψη πρέπει να θεωρείται ο δεύτερος σημαντικός σταθμός, μετά την επανάσταση του '21.

Αυτός ωστόσο ο "ηρωικός αγώνας" υπάρχει μόνο στα βιβλία των ελλήνων ιστορικών. Ο πραγματικός ελληνικός αντιμακεδονικός αγώνας, όπως πρέπει να λέγεται, είναι η συστηματική προσπάθεια που κατέβαλε το ελληνικό κράτος στις αρχές του αιώνα, για να χτυπήσει το εθνικό - δημοκρατικό αυτονομιστικό κίνημα των Μακεδόνων.

Στον αγώνα αυτόν, το ελληνικό κράτος και εθνικιστικό παρακράτος, συμμάχησε με το οθωμανικό κατεστημένο της εποχής. Λεφτά και όπλα διετέθησαν άφθονα, για τη συγκρότηση και αποστολή ένοπλων μισθοφορικών ομάδων σε μη κατοικούμενα από Έλληνες μακεδονικά εδάφη, για να τρομοκρατήσουν το μακεδονικό πληθυσμό και να ανακόψουν τη διαδικασία της μακεδονικής εθνογένεσης.

Οι ελληνικές μισθοφορικές ομάδες, υπό την ηγεσία ελλήνων αξιωματικών και υπαξιωματικών, έσφαξαν, βίασαν και πλιατσικολόγησαν. Έσπειραν τη φρίκη και το θάνατο στα μακεδόνικα χωριά και προσπάθησαν, ανεπιτυχώς, να εμποδίσουν την ανάπτυξη της εθνικής μακεδονικής ιδεολογίας και τον δημοκρατικό - αυτονομιστικό αγώνα των Μακεδόνων.

Στις σελίδες που ακολουθούν, με βάση τα δημοσιευμένα απομνημονεύματα και ημερολόγια των ελλήνων "μακεδονομάχων", καθώς επίσης και ένα πλήθος από ελληνικά ανέκδοτα ιστορικά ντοκουμέντα, παρουσιάζεται για πρώτη φορά η αντιμακεδονική φύση αυτού του αγώνα.

Στην ουσία πρόκειται για ένα ταξίδι επιστροφής, από το μύθο στην ιστορία.


6 σχόλια:

  1. Τώρα μάλιστα - μας έκανες τα μούτρα κρέας... Ε ρε γλέντια, ένα ιστολόγιο με σταχιολόγηση του Taşçı - ελπίζω να μην αγνοήσεις και το βιβλίο του Τραϊανου και σου κόψει την καλημέρα εκτός από τη σύνδεση στο ιστολόγιο του, τον έχει για τα καλά στη μπούκα του κανονιού το Λιθοξόου από τότε που τον φάγανε μπαμπέσικα. Πού'σαι - βάλε και τον Abecedar να σου στείλει κάμποσσες φωτό από γίδια για background, ξέρει αυτός...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενα από τα θεμελιώδη ζητήματα που πρέπει να φωτισθούν αφορά την "αντικειμενική" διάσταση της ανθρώπινης εθνοτικής ταυτότητας , αποτέλεσμα οικογενειακής και κοινωνικής ειρηνικής διεργασίας πολλών χρόνων .
    Αναφέρομαι στην διαφορά του δηλώνω από το είμαι. Έτσι στο "δηλώνω" ο ατομικός εθνοτικός αυτοπροσδιορισμός είναι διαφορετικός από τον μη θεσμικό και τεκμηριωμένο εθνοτικό ετεροπροσδιορισμό , ενώ στο "είμαι" συμπίπτουν.
    Γιατί όπως σωστά έλεγε ο Ιωνας Δραγούμης: η εθνότης και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών, πατριαρχικών και εξαρχικών είναι ΜΙΑ, δηλαδή μακεδονική.
    Αλλά και ο Τρικούπης όταν ανέφερε " δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αν κατακτήσουμε εμείς την Μακεδονία όλοι θα "γίνουν" Έλληνες ενώ αν κερδίσουν οι Βούλγαροι όλοι θα "γίνουν" Βούλγαροι...
    Με βάση τα παραπάνω η εθνική μακεδονική κοινότητα ελλάδος αριθμεί περί το 1 εκατομμύριο μέλη, συμπεριλαμβανομένων αυτών που δηλώνουν ακραιφνείς έλληνες για ιδιοτελείς κυρίως σκοπούς, αυτούς οι οποίοι κατ΄ιδία εκφράζουν την μακεδονική διαφορετικότητά τους και τέλος τους λίγους που έχουν το θάρρος να το εκφράζουν δημόσια.
    Φυσικά θα πρέπει να μπεί σε στέρεες βάσεις η ιστορική πορεία των συλλογικών ταυτοτήτων , όπως είναι τα σημερινά έθνη. Με την προεθνοτική τους μορφή, την σύγχρονη εθνοτική και την μελλοντική μετανεωτερική κατά την οποία προβλέπεται η μείωση ( και όχι η κατάργησή της) της πολιτιστικής συνισταμένης
    και η αύξηση της πολιτικής της διάστασης.
    Συνεπώς ΣΗΜΕΡΑ δεν μπορούμε να δηλώνουμε άεθνοι έστω καιαν τοεπιθυμούμε, γιατι μεταξύ των άλλων δεν τοαποδέχεται ο ελεύθερος ετεροπροσδιορισμός των συνανθρώπων μας.
    Σαφέστατα όμως είναι επιθυμητή η πολιτιστική υποχώρηση της εθνοτικής μας ταυτότητας υπέρ της πολιτικής βασισμένης στα ατομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις...
    και η αύξηση της πολιτικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΙ ΒΑΡΒΑΡΟΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΑΡΚΕΤΑ ΜΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΣ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ
    ΘΕΛΕΤΕ ΤΗΝ ΙΕΡΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ "ΒΓΕΙΤΕ" ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΑΣ
    Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΔΕΣ ΣΑΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗ ΛΥΚΟΦΙΛΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΡΩΜΟΑΛΒΑΝΟΥΣ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ.
    ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΤΟ ΙΕΡΟ ΟΝΟΜΑ
    ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΑΝΟΜΑ ΜΕΣΑ.
    ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΜΑΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΑΝ ΓΑΤΙΑ ΘΑ ΣΑΣ ΠΝΙΞΟΥΜΕ ΣΤΑ ΓΑΛΑΝΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΚΟ ΕΧΕΤΕ ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΟΥ
    ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΝΙΓΜΟ.
    ΕΙ ΒΑΡΒΑΡΟΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΕΙΤΕ
    ΞΕΝΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΛΕΞΕΙΣ
    ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΜΑΡΙ
    Η ΑΙΩΝΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ Η ΓΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗ
    Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΨΕΙ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΣΠΕΡΜΑΤΑ
    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΟΡΘΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΕΘΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
    ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΣ.
    ΟΙ ΘΕΕΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΟΙ 12 ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ
    ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΒΟΥΝΟ ΕΠΙ ΒΑΡΒΑΡΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ.Δεν νιώθω λύπη που θα καείτε, ούτε και θα λυπηθώ επειδή θα πνιγείτε
    ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΛΑΜΠΡΗ ΜΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΟΛΟΥΝ
    ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΗΣΑΣΤΑΝ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ "ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ" ΘΑ ΞΕΡΑΤΕ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
    ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΨΟΦΑΤΕ ΕΝΑΣ ΕΝΑΣ ΟΤΑΝ Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ
    ΗΛΙΟΣ ΘΑ ΚΑΙΕΙ ΤΑ ΒΛΑΣΦΗΜΑ ΠΤΩΜΑΤΑ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι όμως , όπως πάντα, η βλακεία είναι αήττητη. Το άρθρο αναφέρεται ΣΑΦΩΣ στην ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ επινόηση για τη δημιουργία "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ" γλώσσας εκ του μηδενός... και ΠΟΥΘΕΝΑ σε Ελληνική αναγνώριση.
    Το ότι σήμερα οι Βούλγαροι αποφάσισαν ΝΑ ΜΗΝ αναγνωρίσουν το δικό τους "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ" γλωσσικό εφεύρημα... είναι το θέμα προς συζήτηση.
    Η Ελλάδα αποκάλεσε τις Βουλγαρικές διαλέκτους..."ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ" γλώσσα...για το καλό όσων μιλούσαν Βουλγάρικα και ΔΕΝ ένοιωθαν ΟΥΤΕ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ,ΟΥΤΕ ΣΕΡΒΟΙ αλλά Έλληνες.
    Τι είναι αυτό που έκανε όσους μιλούσαν Βουλγαρικά, πήγαιναν σε Βουλγαρικά σχολεία, εκκλησιάζονταν σε Βουλγαρικές εκκλησίες... να πιστεύουν ότι είναι ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ;
    Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα... και η απάντηση είναι απλή.
    Η ΑΓΝΟΙΑ και Η ΒΛΑΚΕΙΑ.
    Γενετικές και γλωσσολογικές έρευνες...δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να αποκαλύψουν το χαμηλό της νοημοσύνης των "ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ" που τους οδήγησε στη συγκεκριμένη σχιζοφρενική σλαβό-βουλγαρο-εξαρχο-Αλεξανδρινή σαλάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η αδυναμια, ανασφάλεια της ελληνικης θεσης πανω σε αυτο το "μακεδονικο" η "σκοπιανο" όπως λενε εγκειται στο γεγονός ότι ποτε δεν μπορεσαν να κατοικησουν ικανοποιητικα οσον αφορα την πυκνοτητα, το ευρος και αριθμο τους στο εν λογω γεωγραφικο χωρο ετσι βρεθηκαν να ειναι τριτη πληθυσμιακη ομαδα στην αιγαιακη μακεδονια του 12 πισω απο τους μακεδονες(οι και βουλγαρους αν θελετε και σας κανει κεφι) και τους τουρκους. Ενω σχεδον ανυπαρκτη στην υπολοιπη μακεδονια. Και οσο πιο πισω παμε στο χρονο χωρις αμφιβολια ακομα μικροτερος ο αριθμος τους. Αυτο το γεγονός τους οδηγει στο ψυχοπαθολογικο κομπλεξ απεναντι στο λεγομενο μακεδονικο και τους καμει να ειναι το μοναδικο κρατος που σκαρφιζεται ενα σωρο καραγκιοζιλικια για να εκβιασει μη οικιοθελη αλλαγη ονομασιας ενος αλλου. Η εμμονη τους σε αυτο ειναι τοσο βαθια και ατερμονη που ενω πρωτα ζητανε κατι αλλο με λεγομενες κοκκινες γραμμες μετα οπισθοχωρουν πανυγηρικα θετοντας αλλες ακομα πιο κοκκινοτερες γραμμες και οσο περναει ο καιρος γινεται μετα θανατηφορας ακριβειας σιγουρο οτι κατι θελουν να προυν στο τελος της διαδρομης και δεν αποκλειεται να κανουν την υπερτατη ζημια (στον κατα φαντασια απο αυτους) αντιπαλο οπως η γατα που στριμωχνεται στον τοιχο. Λιγη ωριμοτητα παραπανω θα τους ειχε βοηθησει να κλεισουν το ζητημα αλλα φαινεται οτι εναι παντα πισω απο τις εξελιξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή