Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Ουράνιο Τόξο (κόμμα)

Το Ουράνιο Τόξο (σλαβομακεδονικά: Виножито, Vinožito) είναι ένα πολιτικό κόμμα στην Ελλάδα, με έδρα τη Φλώρινα που εκπροσωπεί μία ομάδα Σλαβόφωνων (δίγλωσων Σλαβομακεδόνων) της βόρειας Ελλάδας.
Βασικός στόχος του κόμματος είναι η αναγνώριση αυτών των Σλαβόφωνων ως εθνική Μακεδονική μειονότητα (ως Σλαβομακεδόνων) στην Ελλάδα. Το Μακεδονικό έθνος και η Μακεδονική (Σλαβομακεδονική) μειονότητα δεν είναι επίσημα αναγνωρισμένη μειονότητα από το Ελληνικό κράτος. H μη αναγνώριση της εθνικής ετερότητας έχει δημιουργήσει εντάσεις, κυρίως στην περιοχή της Φλώρινας. Ένας άλλος λόγος που προκαλεί εντάσεις ανάμεσα στους υποστηρικτές του κόμματος και τους γηγενείς Μακεδόνες είναι η ρητορική του κόμματος περί υποστήριξης της "γλωσσικής και πολιτιστικής ιδιαιτερότητας" που περιλαμβάνει κατ' αυτόν τον τρόπο το σύνολο των σλαβόφωνων Ελλήνων[1]. Το 1995, μέλη του κόμματος προπηλακίστηκαν, τα γραφεία του κόμματος πυρπολήθηκαν, ενώ κλάπηκε και εξοπλισμός. [2] [3] Το 2009 στην Αθήνα μέλη του Ουράνιου Τόξου και άλλοι παρευρισκόμενοι δέχθηκαν φραστική επίθεση από μέλη της Χρυσής Αυγής που εισέβαλαν σε μία αίθουσα όπου γινόταν παρουσίαση ενός λεξικού που ονομαζόταν Ελληνομακεδονικό[4]. Άλλη θέση του κόμματος είναι ότι εναντιώνεται στο μοντέλο των ανεξάρτητων εθνικών κρατών και ζητάει από την Ευρωπαϊκή Ένωση τη συνταγματική κατοχύρωση ανεξάρτητων οικονομικά, «περιφερειακών εθνικών οντοτήτων», που θα ασκούν πολιτική και νομοθετική εξουσία[5].
Με αφορμή τη δράση του, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την ελληνική κυβέρνηση για παραβίαση δύο άρθρων της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, συμπεριλαμβανομένης της ελευθερίας τoυ συvέρχεσθαι και συvεταιρίζεσθαι. Η απόφαση καταλόγισε ευθύνες στην Ελληνική Αστυνομία για την αδυναμία της να αποτρέψει ή να περιορίσει φαινόμενα βίας. Αφορμή για το επεισόδιο υπήρξε η αντίδραση μελών του δημοτικού συμβουλίου και ιερέων της περιοχής στην ανάρτηση επιγραφής στη σλαβομακεδονική γλώσσα έξω από τα γραφεία του κόμματος.[6] Το 2006, με πρωτοβουλία του Ουράνιου Τόξου και υπό την αιγίδα της πρώην[7] Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης EBLUL («Ευρωπαϊκό Γραφείο για τις Λιγότερο Ομιλούμενες Γλώσσες»), επανατυπώθηκε το αλφαβητάριο Abecedar, το οποίο είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το Μάιο του 1925 με σκοπό να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του σλαβόφωνου πληθυσμού σε περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και να ελαχιστοποιήσει τη σερβική και βουλγαρική επιρροή στα εσωτερικά θέματα της χώρας.
Το Ουράνιο Τόξο δέχεται συχνά κριτική από πληθώρα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης,[2] κατηγορούμενο για ανθελληνικές θέσεις και ταύτιση με την πολιτική της κυβέρνησης της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Εντούτοις, ο Παύλος Βοσκόπουλος, ένας από τους ιδρυτές του κόμματος και μέλος της πολιτικής του γραμματείας, δηλώνει[8] πως «όσοι υποστηρίζουν ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν αρχαίοι Έλληνες κι ότι οι σημερινοί Μακεδόνες (αναφέρεται στους "εθνικά Μακεδόνες") είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου, δεν έχουν θέση στο κόμμα μας».
Δεν έχει κατέλθει ποτέ αυτόνομα σε εθνικές εκλογές παρά μόνο σε συνεργασία με την ΟΑΚΚΕ το 1996, ενώ στις ευρωεκλογές του 2009 κατήλθε με την ονομασία «Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία – Ουράνιο Τόξο» και έλαβε στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας 4.530 ψήφους (0,09%), από τις οποίες οι 2.594 στις εκλογικές περιφέρειες της Μακεδονίας.[9]

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα της Βικιπαίδεια.
Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:


http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%85%CF%81%CE%AC%CE%BD%CE%B9%CE%BF_%CE%A4%CF%8C%CE%BE%CE%BF_(%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%BC%CE%B1)

4 σχόλια:

  1. οι αρχαιοι μακεδόνες τόσο γλωσσικά όσο και κυρίως πολιτιστικά/προεθνοτικά αποτελούσαν κοινότητα διακριτή από τους αρχαίους έλληνες...
    παρομοίως και η πολιτική τους οργάνωση σε βασίλειο-περιφέρεια ήταν διακριτή από την αντίστοιχη των αρχαίων ελλήνων, του βασίλειου-πόλης...
    ο κ. βοσκόπουλος συμφωνεί με αυτό αλλά ταυτόχρονα δηλώνει κάθετα αντίθετος στην αρχαιοπρογονοπληξία, είτε μακεδονική είτε ελληνική...
    οι σημερινοί μακεδόνες ουδεμία σχέση και κυρίως βιολογική δεν εχουν με τους αρχαίους , όπως πολύ περισσότεροι οι σημερινοί λεγόμενοι έλληνες...
    από την αλλη οι σημερινοί μακεδόνες μοιράζονται γεωγραφική περιοχή με το ίδιο και αναλλοίωτο όνομα-Μακεδονία και για αυτό έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να τιμούν τον φίλιππο και τον αλέξανδρο...
    δίχως φυσικά πρόθεση αποκλειστικότητας και εκμετάλευσης...
    όπως οι λεγόμενοι σημερινοί έλληνες αυτόχθονοι κάτοικοι της αθήνας με αλβανική καταγωγή τιμούν τους αρχαίους κάτοικους της, της εποχής του Περικλή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου αρέσει αυτή η μετριοπαθής προσέγγιση του ζητήματος. Σ' αυτήν την βάση θα μπορούσε να συνομιλεί κανείς μαζί σας για ώρες χωρίς να διαφωνεί σε τίποτε.
    Ή μάλλον σχεδόν σε τίποτε, εκτός απο μερικές λεπτομέριες, οι οποίες όμως έχουν αξία μόνο στον κόσμο των επαγγελματιών της ιστορίας και όχι στον κόσμο της πολιτικής ή της καθημερινότητας.

    Ο διάβολος όμως κρύβεται στις λεπτομέριες.

    Συνέχεια.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λέτε ας πούμε:
    ''οι αρχαιοι μακεδόνες τόσο γλωσσικά όσο και κυρίως πολιτιστικά/προεθνοτικά αποτελούσαν κοινότητα διακριτή από τους αρχαίους έλληνες...''

    Απο που προκύπτει αυτή η θέση;
    Δεν υπάρχει ούτε μια απόδειξη που να την στηρίζει . Δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία (αρχαιολογικά, γραπτά, ιστορικά) που να τεκμηριώνουν και να παρουσιάζουν μια ξεχωριστή μη ελληνογεννή γλώσσα ως μακεδονική κατα τους αρχαίους χρόνους. Όσο για τα πολιτιστικά στοιχεία, εκεί κι αν τα Ελληνικά επιχειρήματα είναι συντριπτικά. Σε όλη την έκταση της Μακεδονίας αλλά και της ευρύτερης Βαλκανικής, πολιτισμικά , θρησκευτικά, πολιτικά η περιοχή αυτή για το επίμαχο χρονικό διάστημα δίνει μόνο Ελληνικές αρχαιολογικές αποδείξεις. (Στον κεντρικό δρόμο της πόλης Πετρίτση της Βουλγαρικής "Μακεδονίας" σήμερα, υπάρχει επιτύμβια στήλη του 6ο π.χ. αιώνα με ελληνική επιγραφή η οποία φέρει το όνομα του νεκρού 'Κλεομένης Αναξιμάνδρου". Το μουσείο δε της πόλης είναι γεμάτο με τέτοιες επιγραφές. Δεν έχει ούτε μια όμως κάπως διαφορετική ή τέλος πάντων τέτοια που να προσδιορίζει μια διαφορετική γλώσσα.)
    Έχουμε λοιπόν να κάνουμε(όπως προκύπτει απο τις αποδείξεις ) με έναν λαό που μιλά μια Ελληνική διάλεκτο, πιστεύει στους ίδιους θεούς με τους υπόλοιπους Έλληνες της εποχής, έχει τα ίδια ήθη και έθιμα όπως προκύπτει απο τις ταφές , τις κατοικίες και τα δημόσια κτίρια που ακόμη ανασκάπτονται.
    Εσείς λέτε όμως οτι αυτές οι οντότητες δεν είναι Έλληνες.

    'Αλωστε λέτε έχουν διαφορετική πολιτική οργάνωση απο τους άλλους Έλληνες. Αυτοί είναι βασίλειο και όχι πόλη κράτος. Αυτό το επιχείρημα δεν θέλω να το κρίνω. Μου μοιάζει κομματάκι φασιστικό να αποδίδω εθνικά χαρακτηριστικά απο το πολίτευμα ενός λαού.

    Αυτό που πραγματικά με παρακίνησε και θέλησα να γράψω ήταν αυτό που λέτε στο τέλος.

    ''οι σημερινοί μακεδόνες ουδεμία σχέση και κυρίως βιολογική δεν εχουν με τους αρχαίους , όπως πολύ περισσότεροι οι σημερινοί λεγόμενοι έλληνες...’’

    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας στην βιολογική διάσταση τπυ θέματος.Καθαρές φυλές υπάρχουν μόνο στα βρώμικα μυαλά ορισμένων. Είναι βέβαιο πως μετά απο τόσα χρόνια βιολογικά δεν υπάρχει απευθείας απόγονος των αρχαίων Μακεδόνων. Όπως είναι επίσης βέβαιο πως δεν χάθηκαν οι άνρωποι εκείνοι και οι κληρονόμοι τους απο τον πλανήτη. Απλά όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο μέσα απο μια σειρά ερώτων, γάμων , γλεντιών και ανθρώπινης χαράς χάθηκε η "μπάλα" στο διάβα των αιώνων μέσω της επιμιξίας. Ευτυχώς τα ανθρώπινα συναισθήματα δεν καταλαβαίνουν απο τέτοιες ανοησίες. Όπως πρέπει.


    Συνέχεια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ότι μένει λοιπόν στο θέμα του εθνικού αυτοπροσδιορισμού έιναι θέμα πολιτικής και κυρίως συνείδησης. Και σ αυτό το θέμα είμαι απόλυτα μαζί σας. Φυσικά και έχετε δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεστε ως Μακεδόνες. Είναι ανθρώπινο δικαίωμα σας να αυτοπροσδιορίζεσται όπως θέλετε. Εμείς οι Έλληνες θα έπρεπε να λέμε οτι είναι τιμή μας οι βόρειοι γείτονες μας να αυτοπροσδιορίζονται εθνικά απο μια δική μας φυλή. (Το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό είναι ανθρώπινο δικαίωμα απόλυτο. Εγώ μπορώ να αυτοπροσδιοριστώ αύριο ως Βυσιγότθος και κόσμος πρέπει να το σεβαστεί. Άλωστε πάντα μου την έσπαγε αυτή η ρατσιστική απόδοση αυτού του Δικαιώματος απο πλευρά της Ελλάδας. Αν δηλαδή οι Γερμανοί ή κάποιοι Γερμανοί αυτοπροσδιορίζονταν αύριο ως Μακεδόνες δεν θα έπρεπε να μας κολακεύει αυτό?)
    ‘’από την αλλη οι σημερινοί μακεδόνες μοιράζονται γεωγραφική περιοχή με το ίδιο και αναλλοίωτο όνομα-Μακεδονία και για αυτό έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να τιμούν τον φίλιππο και τον αλέξανδρο...''

    Γι αυτό το δικαίωμα είναι που σας γράφω λοιπόν. Για το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό. Όχι όμως για μας τους ζωντανούς. Αλλά για την υπεράσπιση του δικαιώματος του αυτοπροσδιορισμού των νεκρών.

    Είμαι λάτρης του Αλεξάνδρου. Λατρεύω το πνεύμα αυτού του ανθρώπου. Μικρός λάτρευα και το Star Trek. Με γοήτευε αυτή η ένοπλη εξερεύνηση του σύμπαντος. Ένοπλη μεν με αρχές δε. Κάπως έτσι βλέπω και τον Αλέξανρδο. Ως έναν ένοπλο εξερευνητή με πανανθρώπινες αξίες. Το ξέρω πως είμαι μεροληπτικός, αλλά δεν μπορώ να ανεχτώ κακή κουβέντα για τον Αλέξανδρο. Όπως και δεν κατάφερε να παραμείνει αντικειμενικός κανένας απο αυτούς που ασχολήθηκαν με το έργο και τη ζωή αυτού του υπέροχου ανθρώπου. Απο τον Αρριανό μέχρι τον Καίσαρα.

    ο Αλέξανδρος λοιπόν αυτοπροσδιοριζόταν ως Έλληνας.

    Έχουμε λοιπόν να κάνουμε τώρα με έναν λαό που λέει πως έχει το δικαίωμα να τιμά τον Αλέξανδρο. Συμφωνώ απόλυτα. Το έχει.

    Δεν πρέπει να σεβαστεί λοιπόν και αυτός ο λαός το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό του ίδιου του Αλεξάνδρου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή