Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

Lerin 22-08-09 Tribina , Φλώρινα 22-8-09 , Лерин 22-8-09





Obrakjanje na novinarot na Elefterotipija, pisatel i istrazuvac Tasos Kostopulos vo Lerin na 22-08-09 vo tribina na tema retrospektiva na '40-tite godini vo lerinsko.
Εισηγηση του δημοσιογραφου της Ελευθεροτυπιας, συγγραφεα και ερευνητη Τασου Κωστοπουλου στην Φλωρινα σε ημεριδα με θεμα "Αναδρομικη επικαιροτητα της δεκαετιας του '40 ".


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_a...
Pavlos Voskopulos od Vinozito (partijata na Makedoncite vo Grcija) na tribina vo Lerin na 22-08-09 na tema retrospektiva na '40-te god.
Παυλος Βοσκοπουλος απο το Ουρανιο Τοξο (κομμα των εθνικα Μακεδονων στην Ελλαδα) σε ημεριδα στην Φλωρινα στις 22-08-09 με θεμα την επικαιροτητα της δεκαετιας του '40.


Nace Parisis od partijata na MAkedoncite vo Grcija Vinozito na tribina vo Lerin i odgovorot na pratenikot i odgovorniot za nadvoresnata politika na PASOK Andreas loverdos.
Θανάσης Παρίσης απο το κομμα των εθνικα Μακεδονων στην Ελλαδα Ουρανιο Τοξο σε ημεριδα στην Φλωρινα και ο βουλευτης και υπευθυνος εξωτερικης πολιτικης του ΠΑΣΟΚ Ανδρεας Λοβερδος

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2009

Τι ζητούν οι Βούλγαροι;

ΑΠΟ ΤΟ «ΣΚΟΠΙΑΝΟ» ΣΤΟ «ΣΟΦΙΑΝΟ»

Τι ζητούν οι Βούλγαροι;

Δεν είναι μόνο η «εποχή Σαμαρά» που παγίδευσε την Ελλάδα στο τέλμα του «Σκοπιανού». Η «εποχή Ντόρας» αφήνει επίσης μια ανάλογη κληρονομιά, με το χάιδεμα των αφτιών του βουλγαρικού εθνικισμού...



«Τα 10 ψέματα του μακεδονισμού» προκάλεσαν τον ενθουσιασμό των ελληνικών ΜΜΕ. Κάποια άλλα βιβλία του Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ θεωρήθηκε καλύτερο να αγνοηθούν: «Μακεδονία, ιερή βουλγαρική γη» και «Οι Βούλγαροι και ο Αλέξανδρος ο Μακεδών»


Παρακολουθώντας την εξέλιξη της ελληνικής πολιτικής στο Μακεδονικό, διαπιστώνουμε ότι τον τελευταίο καιρό διαμορφώνεται μια περίεργη τάση στους κόλπους των υποστηρικτών της «σκληρής» γραμμής - σε πολιτικούς και, κυρίως, εθνικόφρονες διαμορφωτές της κοινής γνώμης στην Ελλάδα.
Ο λόγος για την (άτυπη προς το παρόν) ελληνοβουλγαρική σύμπραξη ενάντια στον «κοινό εχθρό» -την ΠΓΔΜ- που «επιβουλεύεται» την ιστορική κληρονομιά Ελλήνων και Βουλγάρων στον μακεδονικό χώρο.

Σύμπραξη που, από ελληνικής πλευράς, ισοδυναμεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό με την υιοθέτηση και προβολή των πάγιων επιχειρημάτων του βουλγαρικού εθνικισμού σχετικά με τον «εθνικό χαρακτήρα» και τη νεότερη ιστορία των Σλαβομακεδόνων.

*Ενα πρώτο δείγμα αυτής της προσέγγισης μας ήρθε τον περασμένο Απρίλιο μέσω e-mail: ο ανώνυμος εθνικιστής astron@astron.gr, που πλημμυρίζει τακτικά το ηλεκτρονικό μας γραμματοκιβώτιο με ποικίλα «πατριωτικά» spam, μας γνωστοποίησε με ενθουσιασμό τη «Μεγαλύτερη Συλλογή Πηγών Παγκοσμίως, για την Βουλγαρική καταγωγή των Σκοπιανών!!!».

Η τελευταία αποτελείται από 98 λινκ και διακινείται από κάποιο «History of Macedonia Newsletter», υπερατλαντικής προφανώς προέλευσης. Μεγάλο μέρος των «λημμάτων» έχει οφθαλμοφανώς αντληθεί από εθνικιστικά βουλγαρικά σάιτ κι ο προσεκτικός αναγνώστης θα διαπιστώσει ότι «τεκμηριώνουν» τη βουλγαροσύνη όχι μόνο των «Σκοπιανών», αλλά και όλου συλλήβδην του σλαβόφωνου μακεδονικού πληθυσμού - με πρώτους και καλύτερους, φυσικά, τους γηγενείς Φλωρινιώτες κι Εδεσσαίους.

«Αυθεντικοί» και «τρίτοι»

Η «λεπτομέρεια» αυτή δεν φαίνεται, ωστόσο, να ενοχλεί καθόλου τον αποστολέα του e-mail, ο οποίος ξεσπαθώνει: «Εξαίρετος προσπάθεια! Ενημερωθείτε και αποστομώστε τους επιβουλείς και τους εθνοαποδομητές!»

Οι αυτόκλητοι μακεδονομάχοι του κυβερνοχώρου δεν φημίζονται, βέβαια, συνήθως ούτε για το βάθος της σκέψης τους ούτε για την ευρύτητα της ιστορικής τους παιδείας. Θεωρήσαμε, ως εκ τούτου, τη διακίνηση της επίμαχης «λίστας» ως άνευ νοήματος. Ωσπου αρχίσαμε να πέφτουμε και πάνω σε άλλα, σοβαρότερα δείγματα αυτής της ελληνοβουλγαρικής συμπόρευσης.

*Το πιο εντυπωσιακό ήταν η δήλωση του Ανδρέα Λοβέρδου, πολιτικού εκπροσώπου τότε του ΠΑΣΟΚ για θέματα εξωτερικής πολιτικής, κατά την παρέμβασή του στην ημερίδα των φετινών «Πρεσπείων» για τη δεκαετία του '40 (22.8.09), αμέσως μετά την ενημέρωση που είχε για την πορεία του «Σκοπιανού» από την Ντόρα Μπακογιάννη: «Εχω την αίσθηση», δήλωσε με νόημα, «ότι και η Βουλγαρία δεν έχει πει ακόμα την τελευταία της λέξη».

Κάπως διπλωματικότερα έθεσε ο ίδιος το θέμα στην προεκλογική του συνέντευξη προς την ηλεκτρονική εφημερίδα «Newstime» (1.9.09): «Δεν πρέπει να ξεχνιέται ότι δεν είναι μόνο η Ελλάδα που ενοχλείται από τον εθνικισμό των Σκοπίων. Ο εκφερόμενος από τη FYROM πολιτικός λόγος συναντά αντιρρήσεις και αλλού και ιδιαίτερα στη Βουλγαρία, που έχει ενοχληθεί από την έξαρση του εθνικισμού».

*Σε θεσμικό επίπεδο, δείγμα αυτής της σύγκλισης ήταν η κοινή έκδοση, τον Μάρτιο του 2009, του βιβλίου Το Μακεδονικό και η Βουλγαρία από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και τα Βουλγαρικά Κρατικά Αρχεία.

Συλλογή 21 βουλγαρικών κομματικών ντοκουμέντων του 1950-1967 για το ζήτημα, το βιβλίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 29 Απριλίου στο Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας από την ΥΠΕΞ Ντόρα Μπακογιάννη και τον πρόεδρο της Εταιρείας, Νικόλαο Μέρτζο.

Προλογίζοντας το βιβλίο, ο Μέρτζος κάνει σαφώς λόγο για ελληνοβουλγαρική συνδιαχείριση του ιστορικού παρελθόντος της Μακεδονίας, απέναντι σε «τρίτους» και «σφετεριστές»: «Οι δύο χώρες και οι δύο Λαοί», διαβάζουμε, «ανταγωνίσθηκαν μεταξύ τους επί ένα τουλάχιστον αιώνα ως αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές, η ιστορία του ενός Λαού στάζει το αίμα του άλλου Λαού, διασταυρούμενος ο λόγος τους συνθέτει αυθεντία έναντι κάθε τρίτου». Συνεπώς, «όταν οι αυθεντικοί πρωταγωνιστές ομιλούν, οι τρίτοι οφείλουν τουλάχιστον να ακούν - αν όχι και να σιωπούν» (σελ. 11).

*Ακόμη σαφέστερος, όσον αφορά τους όρους αυτής της «συνιδιοκτησίας» του παρελθόντος, ήταν ο ίδιος στην παρουσίαση του βιβλίου:

«Ελλείψει "μακεδονικού έθνους", είχε αρχίσει τότε ακριβώς η κατασκευή του. Και, για να κατασκευασθεί, οι καταναγκαστικά υποψήφιοι Μακεδόνες υπήκοοι της Γιουγκοσλαβίας ήταν ανάγκη να αποκοπούν από τις ιστορικές ρίζες τους, προ πάντων να απογαλακτισθούν από την μητέρα τους Βουλγαρία ή αντίστοιχα από την μητέρα τους Ελλάδα».

«Η κοινή μας ελληνο-βουλγαρική έκδοση [...] φανερώνει ότι όσοι Βούλγαροι και Ελληνες ειδικοί επιστήμονες κατέχουμε πράγματι την Ιστορία για την Μακεδονία, επειδή είμαστε οι πρωταγωνιστές της, μπορεί να μη συμφωνούμε πάντοτε και παντού, αλλά οπωσδήποτε δεν έχουμε να κρύψουμε ούτε να φοβηθούμε τίποτε».

Ο άνθρωπός μας στη Σόφια;

Η υποδοχή της έκδοσης από τα βουλγαρικά ΜΜΕ υπήρξε ως επί το πλείστον θετική, με τονισμό των θετικών εντυπώσεων «ελλήνων πανεπιστημιακών» από την πολιτική του Τοντόρ Ζίβκοφ στο Μακεδονικό.

*Δεν έλλειψαν κι εκείνοι που τη θεώρησαν ένα ακόμη τέχνασμα «των Δαναών» σε βάρος των βουλγαρικών εθνικών συμφερόντων: «Η Ελλάδα χτυπά ελαφρά στην πλάτη τους βούλγαρους πολιτικούς και ιστορικούς και με ύπουλο χαμόγελο τους λέει: "Ο πληθυσμός στα Σκόπια είναι βουλγαρικός"», αποφάνθηκε π.χ. η επιθεώρηση «Balgarija - Makedonija» (3.2009).

«Η Ελλάδα θα εκδώσει άραγε συλλογή με ντοκουμέντα που περιγράφουν τη μακρά και τραγική διαδικασία αφεθνισμού του βουλγαρικού πληθυσμού από ελληνικής πλευράς; Γιατί δεν είναι λογικό ο πληθυσμός στη Μακεδονία του Βαρδάρη να είναι βουλγαρικός και στη Μακεδονία του Αιγαίου να μην είναι».

*Το καθοριστικό βήμα για τη φαντασιακή διαμόρφωση του «ελληνοβουλγαρικού άξονα» αποτέλεσαν, ωστόσο, η εκλογική νίκη της βουλγαρικής ακροδεξιάς τον περασμένο Ιούλιο και ο σχηματισμός της κυβέρνησης του Μπόικο Μπορίσοφ στη Σόφια.

Ο διορισμός ιδίως του ιστορικού Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ ως υπουργού άνευ χαρτοφυλακίου, υπεύθυνου για «τους Βουλγάρους του εξωτερικού», προκάλεσε ρίγη ενθουσιασμού στους ημέτερους «μακεδονομάχους».

*Συγγραφέας του βιβλίου «Τα 10 ψέματα του μακεδονισμού» (2006), ο Ντιμιτρόφ θεωρήθηκε από εθνικά ευαίσθητους αρθρογράφους κι εφημερίδες τού καθ' ημάς «πατριωτικού χώρου» ένας ανεπάντεχος σύμμαχος.

*«Κόκκινο πανί έγινε για τα Σκόπια ο νέος υπουργός», μας πληροφορούσε π.χ. στις 9.8.09 το «Εθνος» διά χειρός Χρήστου Τελλίδη. «Συγγραφέας του βιβλίου στο οποίο φιλοξενούνται άρθρα Βουλγάρων, Σέρβων και άλλων επιστημόνων καθώς και ντοκουμέντα από διάφορες βαλκανικές χώρες, που αμφισβητούν τη λεγόμενη "μακεδονική" ταυτότητα και αρνούνται την ύπαρξη "μακεδονικού έθνους" ως διαφορετικού από το βουλγαρικό, είναι ο σημερινός υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου», που «χαρακτηρίζεται από τους Σκοπιανούς ως ο μέγας πολέμιος του "μακεδονισμού" της χώρας τους».

*Ακολούθησε ολοσέλιδη συνέντευξη του Ντιμιτρόφ στο «Πρώτο Θέμα» (23.8), με την οποία ο βούλγαρος υπουργός «στέλνει αυστηρό μήνυμα στα Σκόπια: Προκειμένου να εξασφαλίσουν την υποστήριξη της χώρας του για την είσοδό τους στην Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΝΑΤΟ, πρέπει να πάψουν να σφετερίζονται και να πλαστογραφούν την Ιστορία». Οπως μας πληροφορεί, άλλωστε, ο τίτλος του δημοσιεύματος, «ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Ελληνας και οι Σκοπιανοί Βούλγαροι!».

*«Η νέα βουλγαρική κυβέρνηση», συνοψίζει στο «Παρόν» (13.9) ο απόστρατος στρατηγός Δημήτριος Δήμου, «αποφάσισε να μη μιμηθεί την Ελλάδα στην πολιτική των σαλιαρισμάτων με τους Σκοπιανούς και έβαλε μαχαίρι άμα τη εκλογή της στο μακεδονικό παραμύθι των Σκοπιανών. Ο Μπορίσοφ έβαλε υπουργό της βουλγαρικής διασποράς τον Μπόζινταρ Δημητρόφ [και] ξεκαθάρισε ότι τα Σκόπια στην πορεία τους για το ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ενωση θα βρουν μπροστά τους τη Βουλγαρία. Ο,τι δεν έκανε η Ελλάδα είκοσι χρόνια το έκανε η Βουλγαρία στο άψε σβήσε. Στην Αθήνα ακόμα χασμουριούνται».

Το διά ταύτα: «Να συντονίσουμε τις ενέργειές μας για τα "μακεδονικά ψέματα" των Σκοπιανών με τους Βουλγάρους. Πρέπει Ελλάδα, Βουλγαρία και Αλβανία να κλείσουν την πόρτα του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. στους Σκοπιανούς. Είναι απαραίτητο να αντιληφθούν οι Αμερικανοί ότι έχουν να κάνουν με ένα ευρύ βαλκανικό μέτωπο και όχι με την Ελλάδα μόνη της. Οφείλουμε να μιμηθούμε τον κ. Δημητρόφ».

Μεγαλέξανδρος αλά βουλγαρικά

*Ποιος είναι όμως και τι λέει ακριβώς αυτός ο τελευταίος; Η περίπτωσή του μας ήταν γνωστή εδώ και χρόνια, κυρίως από τα ειρωνικά σχόλια των επιστημόνων συντοπιτών του, που περιέγραφαν την καριέρα του σαν το χαρακτηριστικότερο σύμπτωμα της επιστημονικής και ιδεολογικής κρίσης της «μετασοσιαλιστικής» περιόδου. Στις παραμονές των τελευταίων εκλογών, η επίσημη αποκάλυψη της έμμισθης συνεργασίας του με τις υπηρεσίες ασφαλείας της «σοσιαλιστικής» περιόδου ήρθε απλώς να συμπληρώσει το προφίλ.

*Εν έτει 1973, ο 28χρονος Μπόζινταρ στρατολογήθηκε από τη βουλγαρική ΕΥΠ ως επένδυση της υπηρεσίας στο χώρο των ιστορικών: «Με τη βοήθειά μας θα μπορέσει ν' αναδειχθεί σ' έναν από τους πιο ελπιδοφόρους επιστημονικούς μας συνεργάτες», σημειώνει χαρακτηριστικά στο φάκελό του ο αξιωματικός που τον «χειριζόταν».

*Η υπηρεσία πλήρωσε για τις μεταπτυχιακές σπουδές του (γαλλικά, λατινικά, αρχαία ελληνικά) και, στη συνέχεια, τον έστειλε για αρχειακή έρευνα στο εξωτερικό. Δεν φαίνεται ωστόσο να διακρίθηκε σαν καταδότης: οι μόνες εκθέσεις του που βρέθηκαν αφορούσαν ξένους επιστήμονες και ήταν «αποκλειστικά και μόνο θετικές» (εφ. «Kapital», 7.8.09).

*Στο «επιστημονικό» επίπεδο, αντίθετα, η επένδυση έπιασε τόπο. Την τελευταία ιδίως δεκαετία, ο Ντιμιτρόφ διέπρεψε σ' ένα γνώριμο και στα καθ' ημάς τομέα: ως πρωταγωνιστής της εκλαϊκευτικής τηλεοπτικής εκπομπής «Βουλγαρική μνήμη», που συνδυάζει τη διασπορά μιας άκρως εθνικιστικής (και κατά κανόνα ατεκμηρίωτης) εκδοχής του παρελθόντος, με την καταγγελία της απόκρυψής του από «εθνικά ύποπτους» επιστήμονες και «μειοδότες» πολιτικούς. Δείγματα αυτών των εκπομπών, αναρτημένα από ακροδεξιούς φαν, μπορεί κανείς ν' απολαύσει στο διαδικτυακό You Tube.

*Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος κινήθηκε και η παράλληλη εκδοτική δραστηριότητα του δημοφιλούς ιστορικού: μικρά βιβλιαράκια (συνήθως 1-2 το χρόνο) των 80-100 σελίδων, με πλούσια ιλουστρασιόν εικονογράφηση κι ανύπαρκτη βιβλιογραφία, χωρίς παραπομπές σε πηγές αλλά με μπόλικες ασαφείς επικλήσεις κάθε είδους «αυθεντιών». Μπεστ σέλερ στους δημοφιλείς πάγκους της πλατείας Ρακόφσκι και στα συνοικιακά χαρτοβιβλιοπωλεία. Κι όχι βέβαια συλλογές «ντοκουμέντων» ή επιστημονικών άρθρων, όπως κάποιοι παραπληροφόρησαν τον καλό συνάδελφο του «Εθνους»...

*Αυτά όσον αφορά τη μεθοδολογία. Γιατί επί της ουσίας, που μας αφορά, τα πράγματα είναι ακόμα πιο χοντρά: αυτό που ο Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ υποστηρίζει, πέρα από τη (δεδομένη για την επίσημη ιστοριογραφία της χώρας του) βουλγαρική καταγωγή των Σλαβομακεδόνων, είναι η στενή συγγένεια των (αρχαίων) Μακεδόνων με τους (σημερινούς) Βούλγαρους!

*Το βιβλίο του Οι Βούλγαροι και ο Αλέξανδρος ο Μακεδών κυκλοφόρησε το 2001 από τις εκδόσεις Τάνγκρα - εκδοτικό οίκο με διακηρυγμένο σκοπό «τη διάδοση επιστημονικών γνώσεων, μύθων, θρύλων και υποθέσεων που συνδέονται με την ιστορία της βουλγαρικής εθνότητας».

Με μικροαλλαγές, ξανακυκλοφόρησε το 2007 από άλλο οίκο, με τον τίτλο Μακεδονία, ιερή βουλγαρική γη. Ποιοι είναι οι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και της Ρωξάνης;

*Κεντρική ιδέα του: Ο πρώτος βουλγαρικός πολιτισμός εμφανίζεται τον 4ο αι. π.Χ. στη Βακτριανή, με την επιγαμία Βουλγάρων και Μακεδόνων, οι απόγονοι των οποίων «επαναπατρίζονται» (ως Βούλγαροι) στα Βαλκάνια τον 6ο μ.Χ. Δεν λείπουν και στερεοτυπικές συγκρίσεις των «κοινών ιδιοτήτων» των δυο λαών: «πολεμική μαστοριά», «ιδιάζουσα γενναιότητα», «αυστηρή τήρηση των νόμων», προπαντός όμως «σεβασμός στο βασιλικό θεσμό και το βασιλικό γένος» (σ.σ. 56-7). Το βιβλίο, βλέπετε, πρωτοκυκλοφόρησε όταν πρωθυπουργός ήταν ο πρώην τσάρος, που διόρισε τον Μπόζινταρ ως διευθυντή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου της χώρας. Οσο για σοβαρότητα, αποκαλυπτικό είναι το μπέρδεμα από το συγγραφέα των Μακεδόνων με τους ομηρικούς... Μυρμιδόνες (σ. 62)!

*Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα υπόλοιπα έργα του ινδάλματος των ελληνικών ΜΜΕ: Βούλγαροι: οι πρώτοι Ευρωπαίοι (2002), Οι 7 αρχαίοι πολιτισμοί της Βουλγαρίας (2005). Για πιο σύγχρονα γούστα υπάρχουν και Οι πόλεμοι της Βουλγαρίας για την εθνική ενοποίηση (2006).

Μεγάλες Μακεδονίες

Ο εκβουλγαρισμός του Βουκεφάλα δεν είναι όμως το μόνο σημείο όπου ο υπουργός «παγκόσμιου Βουλγαρισμού» έρχεται σε κόντρα με τις δικές μας εθνικές «κόκκινες γραμμές».

Το διαπιστώνουμε από μια αποστροφή της συνέντευξής του προς το «Πρώτο Θέμα» που (όλως παραδόξως;) πέρασε εντελώς ασχολίαστη.

«Τελευταία υπάρχουν αναφορές για μετακίνηση βουλγαρικών στρατευμάτων στα σύνορα με την ΠΓΔΜ. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της εξωτερικής πολιτικής της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας σε απάντηση των σκοπιανών προκλήσεων;» ρωτάει ο δημοσιογράφος (Μανόλης Γαλάνης), για να εισπράξει κάτι παραπάνω από απλή διάψευση: «Δεν αναπτύξαμε στρατεύματα στα σύνορά μας με τη γειτονική χώρα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνουμε. Ωστόσο, θα υπερασπιστούμε, όπως μέχρι σήμερα, τα δικαιώματα κάθε Βούλγαρου, όχι μόνο στην ΠΓΔΜ, όπως αυτά καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ενωση».

*Περνάμε, έτσι, από τις ψευδοεπιστημονικές ρητορείες για το απώτατο παρελθόν στο καθαρά πολιτικό ζήτημα των σλαβόφωνων Μακεδόνων της Ελλάδας, της ταυτότητας και των δικαιωμάτων τους. Για τη βουλγαρική ιστοριογραφία πρόκειται φυσικά για «Βουλγάρους» ή έστω «Βουλγαρομακεδόνες».

Μετά την αποκατάσταση της ελευθερίας του λόγου (1990), μια ογκώδης βιβλιοπαραγωγή περί Μακεδονικού αναπαράγει απλώς (διά των ανατυπώσεων ή του copy paste) την αντίστοιχη μεσοπολεμική εθνικιστική φιλολογία.

Μόνη ενδιαφέρουσα καινοτομία συνιστά η αθρόα επιλεκτική δημοσίευση αρχειακού υλικού, ενώ οι αποστασιοποιημένες επιστημονικές προσεγγίσεις σπανίζουν. Οπως και στα καθ' ημάς με το «Ποντιακό», οι σοβαροί βούλγαροι ιστορικοί αποφεύγουν συνήθως να θίξουν ένα θέμα που στη συλλογική συνείδηση ταυτίζεται με «χαμένες πατρίδες» και «διωγμούς» (αν όχι «γενοκτονίες») ομοεθνών από «αιμοσταγείς» γείτονες.

*Κορυφαία στιγμή σ' αυτό τον εκδοτικό οργασμό, και ταυτόχρονα μείζον πολιτικό διάβημα, αποτελεί η πρόσφατη επανέκδοση του Αλμπουμ - Αλμανάκ Μακεδονία, με πρωτοβουλία του εθνικιστικού ΒΜΡΟ. Πρόκειται για μια ογκώδη καταγραφή της ιστορικής βουλγαρικής παρουσίας στη μείζονα Μακεδονία (κοινότητες, ήρωες κ.λπ.), προϊόν της συλλογικής δουλειάς τής (ξεριζωμένης απ' τον τόπο της) βουλγαρομακεδονικής διανόησης του Μεσοπολέμου, που πρωτοδημοσιεύθηκε το 1931 ως επιστημονική συμπύκνωση του τότε βουλγαρικού αλυτρωτισμού.

Από μόνη της, η απλή επανέκδοση ενός ιστορικού ντοκουμέντου είναι φυσικά καλοδεχούμενη. Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση, το Αλμανάκ συνοδεύεται από δυο προσθήκες:

*Ενα φωτογραφικό «συμπλήρωμα» για την «πανηγυρική υποδοχή» των βουλγαρικών στρατευμάτων στη γιουγκοσλαβική κι ελληνική Μακεδονία το 1941. Κατά κύριο λόγο αφορά τη νυν ΠΓΔΜ, υπάρχουν όμως και φωτογραφίες από την Ελλάδα - όπως αυτή με τους μαθητές του βουλγαρικού σχολείου της Θεσσαλονίκης, που πανηγυρίζουν για τα δώρα από τη μητέρα πατρίδα (σ. 935).

*Εναν πρόλογο του προέδρου του ΒΜΡΟ, Κρασιμίρ Καρακατσάνοφ, όπου διευκρινίζεται το πολιτικό διακύβευμα του διαβήματος: «Το Αλμανάκ», διαβάζουμε, δεν είναι μόνο μια «αδιάψευστη μαρτυρία για τη βουλγαρική κουλτούρα, ιστορία και οντότητα της Μακεδονίας» αλλά «και μια παρακαταθήκη προς τις μελλοντικές βουλγαρικές γενιές που έχουν πάρει τον στρωμένο με αγκάθια δρόμο του μακεδονικού γολγοθά». Μπορεί να βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα, όπου «τα έθνη έχουν πια καινούριες ιδέες και οράματα για το μέλλον, όμως για τη Βουλγαρία η Μακεδονία κι ο βουλγαρισμός σε αυτήν θα συνεχίσουν να είναι τμήμα του μεγάλου παμβουλγαρικού ιδεώδους».

*Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Ντίμιταρ Γκότσεφ, πρόεδρος του Μακεδονικού Επιστημονικού Ινστιτούτου, κατά την επίσημη παρουσίαση του βιβλίου στο κτίριο του βουλγαρικού Κοινοβουλίου (14.5.08): «Το Αλμανάκ απευθύνεται στον υπόλοιπο κόσμο, για να δει τι είναι η Μακεδονία και ότι τα πάντα είναι βουλγαρικά. Η πολιτιστική-ιστορική κληρονομιά είναι βουλγαρική, το εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα είναι βουλγαρικό, τα σχολεία είναι βουλγαρικά, οι εκκλησίες είναι βουλγαρικές, η ίδια η φύση, η ορολογία, τα τοπωνύμια είναι βουλγαρικά».

*Στις 15.7.2008 ήρθε η σειρά της Ευρώπης να ενημερωθεί, με «την πρώτη πολιτιστική - ιστορική συζήτηση που οργανώθηκε από τη βουλγαρική αντιπροσωπεία στα πλαίσια του Ευρωκοινοβουλίου». Η πανηγυρική παρουσίαση του Αλμανάκ στο ευρωπαϊκό κοινό οργανώθηκε από την ευρωβουλευτή Μπιλιάνα Ράεβα, με συμμετοχή του πρύτανη του Πανεπιστημίου της Σόφιας Ιβάν Ιλτσεφ.

Η εκδήλωση δεν αποτέλεσε, πάντως, είδηση για τα ελληνικά ΜΜΕ, που τις ίδιες ακριβώς μέρες είχαν ξεσαλώσει για την «πρόκληση» της παγκόσμιας συνάντησης των σλαβομακεδόνων πολιτικών προσφύγων του Εμφυλίου στα Σκόπια και για το «ύποπτο» πανηγύρι της Μελίτης.

Οι 500.000 «αλύτρωτοι»

Πρωτεργάτης της επανέκδοσης του Αλμανάκ ήταν ο συντονιστής του ΒΜΡΟ στην περιοχή της Βάρνας, Κονσταντίν Κονσταντίνοφ. Απόφοιτος Βαλκανολογίας του Πανεπιστημίου του Βέλικο Τίρνοβο (το κατεξοχήν «εθνικιστικό φυτώριο» της χώρας), εκτός από βιβλία παράγει και ντοκιμαντέρ με θέμα -τι άλλο;- τους «αλύτρωτους Βουλγάρους» των γύρω χωρών.

Το κυριότερο δημιούργημά του αφορά φυσικά την ελληνική Μακεδονία, γυρίστηκε το 2005 και τιτλοφορείται Ενα έθνος είμαστε. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του της νεολαίας του κόμματος, «η ταινία αποκαλύπτει την ξεχασμένη μειονότητα των 500.000 Βουλγάρων που ζουν στη σημερινή Βόρεια Ελλάδα».

Μικρή αλλά εύγλωττη λεπτομέρεια: το φιλμ είναι αφιερωμένο στο γλωσσολόγο Μπλαγκόι Σκλίφοφ, πολιτικό πρόσφυγα στη Βουλγαρία από τον Πολυκέρασο Καστοριάς, που στις 24.9.2003 σκοτώθηκε σε τροχαίο έξω από τις Σέρρες. Βουλγαρικές εφημερίδες της εποχής έκαναν λόγο για «πολιτική δολοφονία».

Οταν προ τετραετίας ακούσαμε πρώτη φορά γι' αυτό το συμβάν από κάποιον βούλγαρο ιστορικό, στάθηκε αδύνατον να τον πείσουμε ότι στη σημερινή Ελλάδα δεν σκοτώνεται κανείς επειδή μελετά τις τοπικές σλαβομακεδονικές διαλέκτους. Ο συνομιλητής μας είχε κι αυτός τα δικά του στερεότυπα, επικυρωμένα από -τι άλλο;- την Ιστορία: «Κάπως έτσι δεν γίνονται σ' εσάς οι πολιτικές δολοφονίες; Αν θυμηθούμε τον Σαράφη ή τον Λαμπράκη».


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=104353

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2009

ΠΕΔΙΟ ΒΟΛΗΣ ΛΟΦΩΝ-ΒΕΥΗΣ

Ελευθεροτυπία, Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009
Ιός Σαββάτου


ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ: ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΗΣ, ΑΝΤΑ ΨΑΡΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΡΑΣ

Ανάστατοι είναι για μια ακόμα φορά οι κάτοικοι τεσσάρων κοινοτήτων του νομού Φλώρινας μετά από έγγραφο του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας (ΓΕΣ, Ταμείο Εθνικής Αμυνας, Φ.913.3/50/1/3416, 1.9.2009), το οποίο ανακοινώνει αιφνιδιαστικά "την αναγκαστική απαλλοτρίωση κτημάτων διαφόρων ιδιοκτησιών στις κοινότητες Μελίτη, Κέλλη, Λόφοι, Βεύη νομού Φλώρινας για κάλυψη στρατιωτικών αναγκών". Το έγγραφο, το οποίο υπογράφει ο απελθών υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Ιωάννης Πλακιωτάκης, εξαιρεί από την απαλλοτρίωση όσα ακίνητα "φέρονται" ότι ανήκουν στο Δημόσιο ή είναι "σε διάθεση εποικισμού".

Η αναγκαστική αυτή απαλλοτρίωση αφορά το περιβόητο "Πεδίο Βολής" που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της περιοχής από το 1961 και ιδίως τα τελευταία χρόνια, από το 1997, που άρχισαν να γίνονται βολές με άρματα και μεγάλα πυροβόλα ("Ενα πεδίο βολής φτηνό", Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, 7.11.04). Το σύνολο των κατοίκων, οι εκπρόσωποί τους στην τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και οι τοπικοί βουλευτές που επανεκλέχτηκαν (Λιάνης και Κωνσταντινίδης) έχουν ταχθεί υπέρ της κατάργησης του Πεδίου, το οποίο λειτουργεί δίπλα στα χωριά, μέσα σε καλλιεργούμενες εκτάσεις.

Πριν από ένα χρόνο είχε συκοφαντηθεί ολόκληρη η περιοχή από μερίδα του Τύπου και των καναλιών, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των κατοίκων που ζητούσαν να παύσουν οι ίδιοι και τα χωράφια τους να αποτελούν "στόχο" σε στρατιωτικές ασκήσεις. Είχαν τότε λάβει τη διαβεβαίωση ότι το Πεδίο θα μεταφερθεί σε άλλο καταλληλότερο χώρο. Και τώρα μαθαίνουν ότι όχι μόνο δεν προτίθεται το υπουργείο Αμυνας να κάνει κάτι τέτοιο, αλλά τους παίρνουν και τα χωράφια τους. Το ερώτημα των κατοίκων είναι αν ο νέος υπουργός Βαγγέλης Βενιζέλος είναι ενήμερος για την απόφαση του προκατόχου του ή οι υπηρεσίες λειτούργησαν με τη φόρα της περασμένης "διακυβέρνησης".

Από το πολλά (ποικίλου περιεχομένου και ενδιαφέροντος) τηλεφωνήματα που δέχεται ο "Ιός", ιδιαίτερη μνεία αξίζει αυτό της Πέμπτης 29/10. Ο ανώνυμος που μας τηλεφώνησε δήλωσε ότι «ανήκει στη Χρυσή Αυγή», αποδεικνύοντας τον ισχυρισμό του με κάποια στοιχεία (όπως η παρουσία μας στη δίκη του "Περίανδρου"). Μεταξύ άλλων, μας δήλωσε πως η οργάνωσή του έχει όπλα, "ξέρουν καλό σημάδι" και απείλησε πως "θα μας σκοτώσουν όλους". Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που δεχόμαστε από τηλεφώνου τις ύβρεις ή τις απειλές κάποιων "ελληνόψυχων". Η ρητή όμως παραδοχή του εν λόγω κατά δήλωσή του χρυσαυγίτη περί οπλοκατοχής (και πρόθεσης οπλοχρησίας) θα άξιζε ίσως παραπέρα διερεύνηση.

"Παροξυσμός βίας σε ΑΕΙ", μας πληροφορούσε η "Καθημερινή" (4.11.09) για τα επεισόδια των προηγούμενων ημερών στην ΑΣΟΕΕ. Μάταια ωστόσο ο αναγνώστης θα ψάξει στο πρωτοσέλιδο της σοβαρής εφημερίδας για την ταυτότητα των δραστών. Αυτή τη φορά, βλέπεις, δεν τάσπασαν τίποτα "κουκουλοφόροι" αντιεξουσιαστές, αλλά οργανωμένες ομάδες κρούσης της "φιλελεύθερης" νεοδημοκρατικής ΔΑΠ-ΝΔΦΚ με ρόπαλα, σιδερολοστούς και (δυο τουλάχιστον) στιλέτα...


«Τα έργα που εξυπηρετούν σκοπούς Εθνικής Αμυνας απαλλάσσονται από την υποχρέωση εκπόνησης μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων».
Υπουργείο Εθνικής Αμυνας
(Απόφαση για την αναγκαστική απαλλοτρίωση στο πεδίο Βολής Λόφων-Βεύης, 1.9.2009)

http://www.iospress.gr/iospress/iospress200911.htm

Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΛΛΗΝΟ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ



Το Ελληνικό Νεοναζί κόμμα Χρυσή Αυγή προσπαθεί να ανακόψει την προώθηση του ελληνο-Μακεδονικού λεξικού. Μεγαλήτερο βίντεο δείχνει εντός και εκτός του Ξένου Τύπου Club.

Greek neonazi party Golden Dawn attempts to disrupt promotion of Greek-Macedonian dictionary - longer video shows inside and outside of Foreign Press Club.

English Subtitles


Athens 02/06/2009. Greek neonazi party Golden Dawn attempts to disrupt promotion of Greek-Macedonian dictionary - longer video shows inside and outside of Foreign Press Club.

Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου 2009

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΕΝΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ*

Φλώρινα/Lerin - 14 Σεπτεμβρίου 2009

Greek-Macedonian Dictionary *Δανειστήκαμε τον τίτλο του παρακάτω κειμένου από την ανακοίνωση (στο τέλος του κειμένου) του Φ.Σ.Φ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ στη Φλώρινα/Lerin.

Το Ουράνιο Τόξο αποφάσισε να παρουσιάσει το σύγχρονο Ελληνο-Μακεδονικό λεξικό στη Φλώρινα/Lerin στις 22 Αυγούστου σε συνεργασία με τις εκδόσεις «3ΟΡΑ». Ελπίζαμε σε αξιοπρεπή παρουσία του Λεξικού, σε χαμηλούς τόνους, χωρίς «φασαρίες-τυμπανοκρουσίες».
Συμφωνήθηκε με τους αρμόδιους του Ξενοδοχείου «Α», η πραγματοποίηση της εκδήλωσης, για την ενοικίαση κατάλληλης αίθουσας με αντίτιμο 250 ευρώ. Στην ίδια αίθουσα έχουν φιλοξενηθεί αντίστοιχες εκδηλώσεις. Ο διευθυντής-αρμόδιος της αίθουσας ενημερώθηκε για το βιβλίο και φυσικά ερωτήθηκε από εμάς, μήπως υπάρξει πρόβλημα (πιέσεις, δισταγμοί) με την ενοικίαση της αίθουσας, λόγω παρουσίασης «αμφιλεγόμενου» Λεξικού, προηγούμενου «Αθήνας επεισοδίου» γαρ. Η απάντησή του πειστική: «Είμαστε επαγγελματίες και νοικιάζουμε το χώρο στον καθένα, δεν υπάρχει πρόβλημα».
Τις επόμενες μέρες, διευθετήσαμε τις λεπτομέρειες (μικρόφωνα, εγκατάσταση, έκδοση τιμολογίου, κλπ). Μετά τυπώθηκαν αφίσες, προσκλήσεις για την εκδήλωση και μερικές ημέρες πριν τη παρουσίαση ξεκίνησε αφισοκόλληση στη κωμόπολη Αμύνταιο/Sorovichevo στα πλαίσια της ενημέρωσης των πολιτών.

Το πρώτο σοκ!

Την ίδια μέρα το βράδυ ο Διευθυντής της αίθουσας, μετά την εμφάνιση των αφισών, μας ενημερώνει τηλεφωνικά με τα λόγια: «Μίλησα με τον ιδιοκτήτη πριν λίγο... Δεχθήκαμε απειλές! Μας είπαν θα καεί το ξενοδοχείο... ζημία θα έχουμε...καταλαβαίνεις...ακυρώνουμε την ενοικίαση της αίθουσας...». Απαντάμε: «Μα σας ενημερώσαμε για πιθανές απειλές και συμφωνήσαμε... Γιατί ακυρώνετε;» Η απάντηση του Διευθυντή αυτολεξεί: «...Δυστυχώς Ζιμπάμπουε έγινε η Ελλάδα, συγνώμη, χίλια συγνώμη...δεν μπορούμε...»
Ζητάμε την επόμενη μέρα να ενοικιάσουμε ανάλογη αίθουσα, στο ξενοδοχείο «Β». Εξηγούμε στον ιδιοκτήτη για την ενοικίαση αίθουσας, ενημερώνουμε για τα τεκταινόμενα, και για τις πιθανές απειλές. Απαντάει: «Υπάρχουν δύο αίθουσες, μικρή και μεγάλη, επαγγελματίες είμαστε, νοικιάζουμε τις αίθουσες...» «Δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα...θα σας πω το βράδυ γιατί υπάρχουν ανάλογες εκδηλώσεις στο ξενοδοχείο μου αυτές τις ημέρες και θα σας ενημερώσω το βράδυ αν είναι ελεύθερη αίθουσα τη μέρα που ζητάτε». Του προτείνουμε μάλιστα είτε 22 είτε 23 του μήνα αν υπάρχει δυνατότητα ενοικίασης. Προσπαθούμε μετά να επικοινωνήσουμε με τον ιδιοκτήτη το βράδυ της Τετάρτης 19 Αυγούστου όπως είπαμε. Δεν απαντάει στα τηλέφωνα ο ιδιοκτήτης και την επόμενη ημέρα το πρωί επισκεπτόμαστε το ξενοδοχείο.

Δεύτερο σοκ!

Ο ιδιοκτήτης μας στο ερώτημα γιατί δεν μας απαντάει τηλεφωνικά θετικά ή αρνητικά για την ενοικίαση αίθουσας το προηγούμενο βράδυ, περιγράφει το ιστορικό της προηγούμενης νύχτας: «...Δεν μπορούσα να απαντήσω στα τηλέφωνα...γύρισα σπίτι στις 3:30 το πρωί! Ξενύχτησα! Με επισκέφθηκαν ηγεσία Ασφάλεια-ΕΥΠ στο ξενοδοχείο... όλοι τους μαζί με συνεργάτες πολιτευτών-βουλευτών του νομού με πίεσαν να μη δώσω αίθουσα στο Ουράνιο Τόξο και τους εκδότες για τη παρουσίαση του Λεξικού...προσπάθησα να τους εξηγήσω για τον επαγγελματισμό της επιχείρησης...δέχτηκα απειλές...μάλιστα δέχτηκα ωμό εκβιασμό ότι αν δοθεί αίθουσα θα αποχωρήσουν από το ξενοδοχείο όλοι τους...θα αποτρέψουν να κοιμηθούν στο ξενοδοχείο μου ακόμη και υψηλόβαθμοι φιλοξενούμενοι κλπ. » Ο ιδιοκτήτης δεν μας παραχώρησε ούτε τη μικρή ούτε τη μεγάλη αίθουσα.
Αμέσως εμείς προβληματισμένοι, επισκεφθήκαμε το «Γ» ξενοδοχείο. Εξηγούμε στον ιδιοκτήτη για τις απειλές, τις λεπτομέρειες του Λεξικού, το Ουράνιο Τόξο. Δέχτηκε αμέσως να μας παραχωρήσει την αίθουσα για Σάββατο βράδυ ή Κυριακή πρωί 23 Αυγούστου, επισημαίναμε συνεχώς για να είμαστε σίγουροι, γιατί έπρεπε να τυπώσουμε νέες αφίσες-προσκλήσεις για την παρουσίαση. Ρωτήσαμε επίσης πώς θα αντιδράσει με τις πιθανές «πιέσεις», επισκέψεις «ασφαλιτών». Ο ιδιοκτήτης απάντησε δίνοντάς μας το χέρι και λέγοντας αυτολεξεί: « ότι δεν θα υποκύψει σε πιέσεις».
Διευκρινίσαμε τις λεπτομέρειες, τιμή, μικρόφωνα κλπ και φύγαμε ευχαριστημένοι μετά την ουσιαστική συζήτηση Αρχίζουμε και τυπώνουμε νέες αφίσες-προσκλήσεις έστω και καθυστερημένα, ανακουφισμένοι.

Μετά μερικές ώρες... Τρίτο σοκ!

Η γυναίκα του ιδιοκτήτη μας τηλεφωνεί και ακυρώνει την ενοικίαση αίθουσας. Με παράπονο μιλάει για «κόλλημα, μη λειτουργική εξυπηρέτηση...πρόβλημα ενοικίασης κλπ». Καταλάβαμε φυσικά τι συνέβη...
Αγανακτήσαμε όλοι μας στο Ουράνιο Τόξο. Οι διοργανωτές είχαμε φυσικά σκοπό εκτός από τη παρουσίαση του Λεξικού, να διαθέσουμε στο κοινό το τελευταίο τεύχος του περιοδικού της Αντιεθνικιστικής Κίνησης.
Μετά από όλα αυτά, αποφασίσαμε να θέσουμε δημόσια το «σκάνδαλο-ματαίωση της παρουσίασης» του βιβλίου, στην εκδήλωση-ημερίδα στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας. Θέμα ημερίδα-συζήτηση «Η αναδρομική επικαιρότητα του 1940 στη χώρα μας». Ομιλητές οι γνωστοί κ.κ. Τ. Κωστόπουλος (Δημοσιογράφος ΙΟΥ), Κ. Τσουκαλάς ( Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών), Η. Νικολακόπουλος ( Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Επικοινωνιολόγος- γνωστός «γκαλοπατζής»), Μ. Σουλιώτης ( Κοσμήτορας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας), Α. Ανδρέου (Καθηγητής Ιστορίας της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας). Σύμφωνα με το πρόγραμμα έπρεπε να είναι επίσης ομιλητές οι κ.κ. Μέρτζος (Πρόεδρος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών), Ι. Μιχαηλίδης (Επίκουρος Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης , συνεργάτης της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών). Οι δύο τελευταίοι δεν συμμετείχαν.
Μετά τις ενδιαφέρουσες ομιλίες ζητήσαμε να μιλήσουμε στα πλαίσια της ανοιχτής συζήτησης που ακολούθησε, γιατί είχε το κοινό τη δυνατότητα να θέσουν ερωτήσεις στους ομιλητές. Έκανε σύντομη παρέμβαση-ομιλία ο Ανδρέας Λοβέρδος και φυσικά ήδη είχαν χαιρετήσει την ημερίδα οι βουλευτές Φλώρινας και ο Νομάρχης στην αρχή του προγράμματος.
Στην παρέμβασή μας εκτός από το θέμα παρουσιάσαμε σύντομα το «ιστορικό της ντροπής» με τη «ματαίωση της παρουσίασης» του Λεξικού και το ζήτημα των Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων. Επίσης καλέσαμε το Πανεπιστήμιο Φλώρινας-Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών να διοργανώσει την παρουσίαση του σύγχρονου Ελληνο-Μακεδονικού Λεξικού (η μοναδική αγνοημένη Βαλκανική γλώσσα στο Πανεπιστήμιο) αφού δεν δίνεται ιδιωτική αίθουσα. Μετά από αυτά και σχετικά με αφορμή τις τοποθετήσεις Κωστόπουλου έγινε έντονη συζήτηση-διάλογος.
Μετά από τη συζήτηση μας δόθηκε η ευκαιρία να μοιραστούν τα τεύχη της Αντιεθνικιστικής (έξω από το κτίριο) και λίγα Λεξικά αφού δεν καταφέραμε να το κάνουμε στη προγραμματισμένη παρουσίαση του βιβλίου.
Δύσκολα τα πράγματα γενικά στη περιοχή, «ευαίσθητη», γι’ αυτό «αγανακτούμε» συχνά εμείς στο Τόξο για τη συμπεριφορά της κρατικής και «παρα-κρατικής» εξουσίας.
Στο τέλος του ιστορικού του «Χρονικού του εγκλήματος», (1) διαβάστε τις ανακοινώσεις του Φ.Σ.Φ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ, του Στάθη Κωνσταντινίδη βουλευτή Νέας Δημοκρατίας (2) σχετικά με την ημερίδα. Θα διαπιστώσετε την πλήρη αποσιώπηση για τη ματαίωση της παρουσίασης του βιβλίου, επιθέσεις στον δημοσιογράφο Τάσο Κωστόπουλο, και στο Ουράνιο Τόξο, ακόμη και εναντίων των διοργανωτών επειδή μας δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσουμε δημόσια στην ημερίδα.

Εκδόσεις «3ΟΡΑ»
Ευρωπαϊκή Ελεύθερη Συμμαχία – Ουράνιο Τόξο


Οπτικοαουστικό υλικό παρεμβάσεων από την εκδήλωση:«Η αναδρομική επικαιρότητα του 1940 στη χώρα μας»

Θ. Παρίσης – Α. Λοβέρδος

http://www.youtube.com/watch?v=JC2lFSRW0iI

Π. Βοσκόπουλος
http://www.youtube.com/watch?v=X1gtqg4ugoo

Άρθρο από την εφημερίδα «Καθημερινή»:
http://www.youtube.com/watch?v=X1gtqg4ugoo

Διαβάστε επίσης τα σχόλια για την ημερίδα στο γνωστό εθνικιστικό blog:
http://taxalia.blogspot.com/2009/08/70.html
http://taxalia.blogspot.com/2009/08/blog-post_1285.html
http://taxalia.blogspot.com/2009/08/blog-post_1285.html

1. Ανακοίνωση νεοφασιστικού «Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου Φλώρινας ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ» όπου εμπεριέχει «ψήγματα», απειλής ίσως και βίας εναντίων μελών Ουράνιου Τόξου, αλλά και του δημοσιογράφου Τάσου Κωστόπουλου.
2. Ανακοίνωση του βουλευτή Νέας Δημοκρατίας, Στάθη Κωνσταντινίδη, αναφορά σε «Γκεμπελίσκους», η χαρακτηριστική έκφραση «ελευθερία λόγου δεν σημαίνει ότι μπορείς να προκαλείς το λαϊκό περί δικαίου αίσθημα» επιβεβαιώνει έμμεσα κυρίαρχη ολοκληρωτική, καθεστωτική ιδεολογία στη χώρα και την περιοχή, παρόμοια με την ιδεολογία της δεκαετίας 1930 (των Μεταξάδων στην Ελλάδα και των Ναζί της τότε Γερμανίας). Οι Ναζί στιγματίζουν τους Εβραίους, στη χώρα μας εθνικιστές «στιγματίζουν» τους εθνικά Μακεδόνες.


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.florina.org/news/2009/september14_g.asp

Απίστευτος κοινωνικός ρατσισμός από το Υπουργείο Παιδείας

Δικαιούνται να λάβουν το κουπόνι των 450 ευρώ για την αγορά λάπτοπ οι μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία, ή θεωρούνται ακόμα και στο ζήτημα αυτό παιδιά κατώτερου Θεού;

Στο ερώτημα αυτό καλείται να απαντήσει επειγόντως η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μετά τις χθεσινές καταγγελίες ότι οι μαθητές ειδικών σχολείων στα Ιωάννινα δεν έλαβαν τα κουπόνια, αλλά και για την απαράδεκτη συμπεριφορά εκπαιδευτικού διευθυντή προς γονέα μαθητή με ειδικές ανάγκες.

Συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλαν χθες εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ Ιωαννίνων, γονέας μαθητή ΑΜΕΑ αντιμετώπισε ρατσιστική συμπεριφορά από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού. Όταν ο γονέας απευθύνθηκε στον διευθυντή ρωτώντας τον γιατί το παιδί του δεν πήρε υπολογιστή, εισέπραξε την εξής απαράδεκτη απάντηση: “Αυτά τα παιδιά (δηλαδή τα ΑΜΕΑ) δεν ξέρουν τι τους γίνεται, υπολογιστή θέλουν;»!

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι ψάχνοντας το θέμα ανακάλυψαν πως τουλάχιστον στον Νομό Ιωαννίνων δεν έχει δοθεί λάπτοπ σε κανένα μαθητή που φοιτά στο ΕΕΚ-ΑΜΕΑ, ενώ δεν είναι γνωστό αν έχει δοθεί σε μαθητές ΑΜΕΑ που φοιτούν σε άλλα γυμνάσια.

“ΓΙΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΕ ΚΑΙ ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ;;;
ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ;;;
ΜΕ ΠΟΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΕ LAPTOP ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ;;;”


Δημοσίευση από το Sportime.gr 5/11/2009 6:22 μμ

Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2009

Kαι με το Ισλάμ και με τη Δύση η Τουρκία

ΑΓΚΥΡΑ. Στην προσπάθειά του να αμβλύνει τη σκληρή κριτική που του ασκήθηκε μετά την επίσκεψή του στο Ιράν, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε χθες ότι η επιδίωξη στενότερων σχέσεων με την Τεχεράνη δεν αποτελεί ένδειξη αλλαγής της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, ούτε απομάκρυνση από τη Δύση.

Η επίσκεψη του κ. Ερντογάν τον Οκτώβριο στο Ιράν και το γεγονός ότι υπεραμύνθηκε του αμφιλεγόμενου πυρηνικού προγράμματος της Τεχεράνης προκάλεσαν τεράστια κύματα ανησυχίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Δυτικοί αξιωματούχοι έλεγαν ότι δικαιώνονται όσοι πιστεύουν ότι η μοναδική μουσουλμανική χώρα στο ΝΑΤΟ απομακρύνεται από τη Δύση, εξαιτίας του γεγονότος ότι στην ενταξιακή της πορεία προς την Ε.Ε. αντιμετωπίζει ισχυρές αντιδράσεις από ορισμένα κράτη - μέλη.

«Η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας δεν αλλάζει πορεία και ομαλοποιείται όταν πρόκειται για γειτονικές χώρες», δήλωσε ο Εντογάν σε ομιλία του ενώπιον βουλευτών του κόμματός του. «Γιατί πρέπει να γυρίσουμε τις πλάτες μας σε άλλες λεωφόρους; Η Τουρκία παραμένει προσδεδεμένη στους ευρωπαϊκούς θεσμούς και παράλληλα αποτελεί μέλος της Ισλαμικής Συνόδου, του μεγαλύτερου ισλαμικού οργανισμού», πρόσθεσε ο Τούρκος πρωθυπουργός για να καταλήξει ότι «τα κράτη που επικρίνουν το Ιράν έχουν τα ίδια πυρηνικά όπλα. Θέλουμε να τα περιορίσουμε, όχι μόνο από την περιοχή μας, αλλά και από ολόκληρο τον κόσμο».

Την ίδια ώρα η Τουρκία, στο πλαίσιο της βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης της κουρδικής μειονότητας σχεδιάζει να ανακοινώσει μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, αίροντας τις απαγορεύσεις στη χρήση της γλώσσας, επιτρέποντας την επιστροφή 12.000 Κούρδων της Τουρκίας που σήμερα βρίσκονται σε στρατόπεδο του Ιράκ και διαθέτοντας σημαντικά κονδύλια για την καταπολέμηση της φτώχειας και της ανεργίας. Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο αφορά περίπου 15 εκ. Κούρδους, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ζουν στη νοτιοανατολική Τουρκία.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπάρξει πρόοδος στη διαμάχη ανάμεσα στον εκδοτικό κολοσσό του Ντογάν και την κυβέρνηση. Οπως δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου Ντογάν προγραμματίζεται συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών της χώρας στις 24 Νοεμβρίου προκειμένου να επιδιωχθεί λύση στα τεράστια πρόστιμα για φοροδιαφυγή.


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 4-11-2009
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_1_04/11/2009_335907

Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ



Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ (2008)
Σελ: 405







ΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΔΙΑΛΕΚΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

Περίπου ένας στους τρεις κατοίκους της ελληνικής Μακεδονίας είχε το 1912 ως μητρική του γλώσσα τα Σλαβομακεδονία. Το 1965, υπηρεσιακές εκθέσεις εκτιμούσαν σε 130-150.000 τους σλαβόφωνους κατοίκους τριών μονάχα νομών (Φλώρινας, Καστοριάς και Πέλλας). Στις αρχές του 21ου αιώνα, τα «ντόπικα» εξακολουθούσαν να μιλιούνται σε μεγάλο μέρος της Βόρειας Ελλάδας.

Η εξάλειψη αυτής της σλαβογλωσσίας θεωρήθηκε ευθύς εξ αρχής – και παρέμεινε ως τις μέρες μας – ο μείζων «εθνικός στόχος» στην περιοχή. Για την επίτευξή του στρατεύτηκε όλος ο κρατικός μηχανισμός, από την κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας μέχρι τον απλό χωροφύλακα ή το δάσκαλο. Αντίθετα απ’ ότι ισχυρίζεται η κυρίαρχη ιστοριογραφία, η περίοδος της μεταξικής δικτατορίας δεν αποτέλεσε τη μοναδική εποχή δίωξης του «τρισκατάρατου ξενικού ιδιώματος», αλλά την κορύφωση μιας πολιτικής που κράτησε δεκαετίες.

Η απαγορευμένη γλώσσα παρακολουθεί αυτή την πολιτική καταστολής, τρομοκράτησης, χλευασμού και «εθνικής» κινδυνολογίας στη διαχρονική της εξέλιξη, από της αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα. Για τη συγγραφή της χρησιμοποιήθηκε ένας μεγάλος αριθμός από αδημοσίευτα ντοκουμέντα, πολλά από τα οποία έρχονται στο φως για πρώτη φορά...

Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2009

Αντιρατσιστική συναυλία με ακροδεξιά παρατράγουδα

Η συναυλία χθες το βράδυ υπέρ των μεταναστών άνοιξε την πλατεία του Αγίου Παντελεήμονα, που επί ένα χρόνο τελούσε υπό κατάληψη ακροδεξιών ομάδων. Οι ακροδεξιοί αντέδρασαν αλλά απωθήθηκαν από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις. Τη συναυλία παρακολούθησαν μαζί Ελληνες και δεκάδες Αφγανοί πρόσφυγες.











«Ενα χρόνο μετά άνοιξε η πλατεία για όλους. Πολλοί κάτοικοι φοβούνταν να προσεγγίσουν στην πλατεία. Δεχόμαστε συνέχεια απειλές», λέει ο Π. Τασούλας, που προπηλακίστηκε μαζί με τον γιο του από μέλη φασιστικής οργάνωσης, την περασμένη άνοιξη, μέσα στην παιδική χαρά. Μαζί με εκπροσώπους της Αριστεράς, σε καφενείο της πλατείας, συζητούν «για τις απειλές που δέχτηκε ο παπα-Προκόπιος τον χειμώνα επειδή βοηθούσε μετανάστες και για τα νυχτερινά μαχαιρώματα μεταναστών που -μέχρι χθες- αποτελούσαν καθημερινή υπόθεση».

Παρόντες στην πλατεία είναι όλα τα μέλη της Κίνησης Κατοίκων του 6ου διαμερίσματος, που διοργάνωσαν τη συναυλία με ελληνικά συγκροτήματα, μαζί με δεκάδες μεταναστευτικές και αντιρατσιστικές οργανώσεις.

Επεισόδια

Μικροεπεισόδια ξεκίνησαν λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι, όταν μέλη αντιρατσιστικών οργανώσεων προσπάθησαν να στήσουν την εξέδρα κι ένα πανό που έγραφε «Οχι στις απελάσεις. Ασυλο και στέγη στους πρόσφυγες». Την ίδια ώρα δεκάδες ακροδεξιοί κινήθηκαν προς το κέντρο της πλατείας. Ομως, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις (διμοιρίες ΜΑΤ, Ειδικών Δυνάμεων) τους απώθησαν.

Ορισμένοι παρέμεναν στο πεζοδρόμιο φωνάζοντας στους αστυνομικούς «Είσαι Ελληνας ρε; Η πλατεία είναι δική μας...». «Να κλείσουν τα γραφεία της Χρυσής Αυγής», ανταπέδιδαν μέλη της Αριστεράς. Ακροδεξιοί μπήκαν στην παιδική χαρά κρεμώντας στην είσοδο μια ελληνική σημαία κι εκτοξεύοντας ξύλα στους διοργανωτές της συναυλίας. Οι αστυνομικοί έκαναν μια προσαγωγή 30χρονου. Ακροδεξιοί συγκεντρώθηκαν στην είσοδο του Α.Τ. Αγίου Παντελεήμονα διαμαρτυρόμενοι.

«Παρών» είναι ο αν. διευθυντής Αθηνών Νικ. Κονιάκος. Λέει στην «Ε»: «Υπάρχει εντολή να πραγματοποιηθεί η συναυλία. Περιορίσαμε όσους αντιδρούν σ' ένα σημείο. Δύσκολη κατάσταση, ελπίζω να πρυτανεύσει η λογική. Στη Δημοκρατία όλοι μπορούν να συνυπάρξουν».

Η συναυλία ξεκίνησε στην ώρα της. Τα μηχανήματα στήθηκαν στα σκαλοπάτια της Εκκλησίας. Εκεί που μέχρι χθες περιφρουρούσαν ακροδεξιοί. Τα λουκέτα στην παιδική χαρά έσπασαν. Οι αστυνομικές δυνάμεις απομακρύνθηκαν στους γύρω δρόμους. Τα παγκάκια γέμισαν Ελληνες μαζί με Αφρικανούς, Αφγανούς πρόσφυγες. Η πλατεία γέμισε με κόσμο που συγκεντρώθηκε απ' όλα τα σημεία της Αθήνας. Ο Νασίμ, Αφγανός πρόσφυγας, λέει: «Προηγήθηκαν πολλές εγκληματικές ενέργειες σε βάρος μας. Ελπίζω η συναυλία να βοηθήσει ώστε να σταματήσει η βία και η πλατεία να μοιάζει σαν άλλες αθηναϊκές πλατείες».

«Σήμερα καταργήθηκε το άβατο. Με την ανοχή της Αστυνομίας μάς απαγόρευαν την πρόσβαση στην πλατεία, στην παιδική χαρά. Ολοι όσοι δεν συμφωνούσαμε με τα μαχαιρώματα μεταναστών απειληθήκαμε. Ζούσαμε κλειδωμένοι στα σπίτια μας», λένε Ελληνες κάτοικοι.



Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

Ο ρόλος της ΕΥΠ στην Ελλάδα

Τάκης Μίχας , 13 Οκτ, 10:19

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ρόλος της ΕΥΠ στην Ελλάδα ήταν πάντοτε αμφιλεγόμενος. Όλοι οι Έλληνες αποδέχονται -όπως και οι πολίτες των άλλων χωρών- ότι η ύπαρξη μιας υπηρεσίας που λειτουργεί στο ημίφως για την προστασία των εθνικών συμφερόντων, είναι ένα αναγκαίο κακό στον ατελή αυτό κόσμο στον οποίο ζούμε. Εκεί, όμως, που υπάρχει πρόβλημα είναι αν η ΕΥΠ δεν περιορίζεται αυστηρά σε αυτό το ρόλο, αν οι δραστηριότητές της, πολλές φορές, έρχονται σε αντίθεση με τα συνταγματικά δικαιώματα του πολίτη της χώρας, όπως πολλοί υποψιάζονται.


Οι υποψίες αυτές δεν είναι αβάσιμες. Έτσι, τη δεκαετία του ‘90 είχε προκαλέσει αίσθηση η αποκάλυψη από την «Ελευθεροτυπία» μιας απόρρητης μελέτης της ΕΥΠ, που θεωρούσε ως πέμπτη φάλαγγα όλους τους αλλόθρησκους Έλληνες (Καθολικούς, Ευαγγελιστές κλπ) και πρότεινε τη λήψη μέτρων εναντίον τους. Κατά καιρούς, επίσης, βλέπουν το φως της δημοσιότητας διάφορες πληροφορίες για ανάλογες προβληματικές δραστηριότητες της ΕΥΠ-που, όμως, δυστυχώς λόγω της εύλογης μυστικότητας που καλύπτει τη λειτουργία αυτής της υπηρεσίας, δε μπορούν να διερευνηθούν.

Στην πρόσφατη ενδιαφέρουσα συνέντευξή του στο newstime.gr, ο τ. διευθυντής της ΕΥΠ κ. Κοραντής δεν καταφέρνει να διαλύσει τις υποψίες για το ότι η ΕΥΠ ασχολείται με δραστηριότητες που δεν εναρμονίζονται με τον συνταγματικό της ρόλο. Αντίθετα, φαίνεται να επιβεβαιώνει την εκτίμηση ότι στο στόχαστρο της ΕΥΠ δεν βρίσκονται μόνο όσοι εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες που θέτουν σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της χώρας, αλλά επίσης, άτομα που ασχολούνται με καθ’ όλα νόμιμες πολιτικές δραστηριότητες.

Έτσι, απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου, σχετικά με τον αν η ΕΥΠ παρακολουθεί τον ηγέτη του Ουράνιου Τόξου Π. Βοσκόπουλο ο τ. αρχηγός της ΕΥΠ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Αν υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι δρουν εναντίον της εθνικής ασφάλειας αυτού του τόπου, καλά θα κάνουν να φοβούνται. Διότι η ΕΥΠ θα είναι εκεί και θα τους παρακολουθεί, διότι αυτή είναι η αποστολή της, να εγγυάται ότι η κάθε Ελληνίδα και ο κάθε Έλληνας μπορεί το βράδυ να κοιμάται ήσυχος ότι υπάρχουν κάποιοι, οι οποίοι ξενυχτάνε, ακριβώς για να μπορούν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να κοιμούνται ήσυχοι.»

Η απάντηση αυτή του τ. διευθυντή της ΕΥΠ είναι όντως ανησυχητική. Όχι απλά αρνείται να διαψεύσει τις καταγγελίες που έχει, κατά καιρούς, κάνει ο ηγέτης του Ουράνιου Τόξου για τις δραστηριότητες της ΕΥΠ εναντίον του κόμματός του, αλλά επιπλέον, φαίνεται να τις νομιμοποιεί με τις αναφορές του σε θέματα «εθνικής ασφάλειας». Όμως, το Ουράνιο Τόξο είναι ένα καθόλα νόμιμο πολιτικό κόμμα, όμοιο με εκατοντάδες άλλα ανάλογα κόμματα, που βρίσκει κανείς και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στόχος των οποίων είναι να προασπίσουν ή να διαφυλάξουν τις πραγματικές ή φαντασιακές εθνικές, πολιτισμικές, γλωσσικές ιδιαιτερότητες συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων. Απ’ αυτή, λοιπόν, τη σκοπιά δεν υπάρχει απολύτως τίποτα παράνομο στις δραστηριότητές του. Αν από την άλλη πλευρά, η ΕΥΠ έχει στοιχεία ότι τα μέλη του εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες, που ζημιώνουν την εθνική ασφάλεια της χώρας (π.χ. διοχετεύει στρατιωτικά μυστικά σε ξένες υπηρεσίες), τότε φυσικά έχει καθήκον να πληροφορήσει τις αρχές, που με τη σειρά τους, θα πρέπει να προχωρήσουν στα μέτρα τα οποία προβλέπει η νομοθεσία της χώρας. Αλλιώς, η ενασχόληση της ΕΥΠ με το Ουράνιο Τόξο, την οποία φαίνεται στη συνέντευξη να παραδέχεται ο κ. Κοραντής, βρίσκεται τελείως έξω από τα όρια της συνταγματικής νομιμότητας.

Σε ένα άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο κ. Κοραντής διαψεύδει κατηγορηματικά ότι η ΕΥΠ παρακολουθεί και «φακελώνει» δημοσιογράφους. Μακάρι να είναι έτσι. Όμως, πρόσφατα η ανταποκρίτρια της καθόλα έγκριτης Financial Timeς στην Ελλάδα, κατήγγειλε ότι το τηλέφωνό της παρακολουθείται από την ΕΥΠ και, μάλιστα, με γνώση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΤΕ Παναγή Βουρλούμη.

Και ας μου επιτρέπει να τελειώσω το σημείωμα παραθέτοντας μια προσωπική εμπειρία γι’ αυτό το θέμα: Στις αρχές του ‘90 είχε προκληθεί κάποιος θόρυβος σχετικά με ένα άρθρο που είχα γράψει σε ένα φοιτητικό περιοδικό της ΟΝΝΕΔ, όπου αναφερόμουν -με όχι ιδιαίτερα κολακευτικό τρόπο- στον νεοελληνικό εθνικισμό. Συζητώντας αργότερα για το επεισόδιο με το μακαρίτη υπουργό Εξωτερικών εκείνη την περίοδο Μιχάλη Παπακωνσταντίνου, (με τον οποίο είχαμε στο μεταξύ γίνει φίλοι και ο οποίος έγραψε την εισαγωγή στο βιβλίο μου: “Unholy Alliance:Greece and Milosevic’s Serbia”), μου είπε: «Όταν το θέμα πήρε διαστάσεις, ζήτησα από την ΕΥΠ να μου φέρουν τον φάκελό σου. Τον διάβασα προσεκτικά και δεν βρήκα απολύτως τίποτα το αρνητικό».

http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=17187&page=3